Procesy biznesowe w firmie deweloperskiej to wieloetapowe procedury. Należy do nich posprzedażowa obsługa klienta, na którą składa się między innymi obsługa zgłoszeń serwisowych – zarówno przedodbiorowych, odbiorowych jak i gwarancyjnych. Aby wszystko przebiegało sprawnie, konieczne jest odpowiednie wsparcie na poziomie technologicznym – system CRM rozbudowany o funkcje do zarządzania zgłoszeniami serwisowymi. W jaki sposób taki system pozwala efektywnie obsługiwać ten proces biznesowy?
Obsługa zgłoszeń serwisowych a wsparcie systemu CRM dla deweloperów
Zarządzanie zgłoszeniami serwisowymi w firmie deweloperskiej to proces, który dzieli się na dwa etapy. Pierwszym z nich jest dokonanie zgłoszenia przez klienta firmy deweloperskiej. Do wyboru są między innymi drogi: mailowo, telefonicznie, w panelu klienta, w systemie CRM dla dewelopera z poziomu przeglądarki internetowej lub poprzez aplikację mobilną. W we wszystkich przypadkach klient podając informacje dotyczące nieruchomości (lub części wspólnych), której zgłoszenie dotyczy oraz opisując problem, a także dołączając zdjęcie, tworzy nowe zgłoszenie w systemie, które dzięki zawartym w nim danym trafia bezpośrednio do odpowiedniego działu firmy a nawet opiekuna danej inwestycji lub typu zgłoszeń.
Drugim etapem jest realizacja zgłoszeń serwisowych przez pracownika firmy deweloperskiej i firm wykonawczych. Dostępne są one w module Helpdesk, w którym istnieje możliwość uporządkowania ich według statusu, lokalizacji oraz specjalisty, który odpowiada za dane zgłoszenie. Zarządzanie zgłoszeniami serwisowymi ułatwia również ich podgląd w układzie tygodniowym oraz miesięcznym. Rozwiązaniem, które dodatkowo ułatwia obsługę innych procesów biznesowych, jest automatyczny eksport zgłoszenia wraz ze wszystkimi dotyczącymi go informacjami do modułu odbioru nieruchomości.
CRM dla dewelopera – kompleksowe narzędzie do obsługi zgłoszeń serwisowych i innych procesów biznesowych
Tak uporządkowane zarządzanie zgłoszeniami serwisowymi w systemie CRM dla deweloperów nie tylko usprawnia ich realizację, skracając czas pracy pracowników firmy, ale i podnosi standardy obsługi klienta. Umożliwia to również wdrożenie automatyzacji – np. związanych z przypomnieniami czy analizą kosztów i terminów realizacji poszczególnych typów usterek. W dobie ogromnej konkurencji na rynku nieruchomości oraz rosnących kosztów w branży budowlanej to właśnie czynniki pozafinansowe pozwalają firmom konkurować z innymi, również większymi, podmiotami, działającymi od wielu lat. Inwestycja w kompleksowe narzędzie, jakim jest system voxCRM, to rozwiązanie, które przekłada się na redukcję kosztów oraz zwiększenie konkurencyjności na rynku nieruchomości.
Fot. Shutterstock.